Giriş yapÖzel mesajlarınızı kontrol etmek için login olun

Paylaş
 

 [R] Düello Sistemi

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Saligia
Yönetim
Yönetim
Saligia

[R] Düello Sistemi Empty
MesajKonu: [R] Düello Sistemi   [R] Düello Sistemi EmptyCuma Ekim 04, 2013 3:55 pm



D Ü E L L O   S İ S T E M İ


Revascent üzerinde yer alan düello sistemi şans faktöründen çok, oyuncunun ne kadar iyi yazdığına ve zamanlamasının ne kadar başarılı olduğuyla doğru orantılıdır. Hızlı, etkili ve olabildiğince az hatayla yazdığınız rol oyunu üzerinden değerlendirilirsiniz. Her düello rolünde; yazının akıcılığı, betimlemelerdeki sürükleyicilik ve imla hatalarının olabildiğince az olmasıyla başarı şansınız daha da yükselecektir. Yazınızdaki renklendirmelerin hiçbir katkısı olmayacağı gibi (!), basitçe yanlış paragraf kullanımı bile, değerlendirmenizi etkileyebilecek etmenler arasındadır. DM ve oyuncu arasındaki ilişki faktörünün ön planda olduğu bu sistemde, zar atımı düşük bir rol oynayacaktır. Tablo oluşturmak gerekirse;

[R] Düello Sistemi Oran

Yukardaki tabloya istinaden, yapılacak hamlelerin başarısı oyuncunun ne kadar iyi olduğuyla alakalıdır. Örnek vermek gerekirse, standartta 40 hasar vermesi gereken bir büyünün dağılımı şu şekilde olacaktır;

Yazılan roldeki başarı (1-22) + DM insiyatifi (1-12) + Zar(1-6) = 40

Revalescent üzerinde 24 saldırı büyüsü, 8 savunma büyüsü, 3 tane iyileştirme büyüsü (Şifacılar hariç) ve sayısız kurgusal büyü bulunmaktadır. Özel büyü yapımı için … RP puanı gerekmekle birlikte, DM onayıyla yapılabilecektir.

ÖNEMLİ: DM olan kişilerin kimlikleri belirsizdir. DM karakterleri herhangi bir şekilde adminlere ait olmamakla birlikte, rastgele olarak seçilecek ve düellonuzu yönetecek olan DM'in gerçek hayattaki kimliğini bilemeyeceksiniz. Bu sistem adaletli düellolar olması açısından koyulmuştur.

B Ü Y Ü Y Ü     E N G E L L E M E     V E Y A     I S K A L A T M A


Yapılan büyülerin hasar miktarı arttıkça, ıskalama oranı da artacaktır. Yani karşı tarafın büyüyü engellemesi ya da büyüden kaçması daha mümkün olacaktır. Örneklendirmek gerekirse 60 hasar puanı veren bir büyüden başarılı bir şekilde kaçan büyücünün tablosu şu şekildedir;

Verilmek istenen hasar (60) + Iskalama, Kaçış Oranı (%70) + Yazılan roldeki başarı (%30)

Dolayısıyla, isabetli büyüler yollamak için, ufak çaplı büyüler yollamak her zaman daha garanti olacaktır. Aynı şekilde 30 hasar puanıyla isabet ettirilmiş bir büyüyü örneklendirmek gerekirse;

Verilmek istenen hasar (30) + Iskalama, Kaçış Oranı (%20) + Yazılan roldeki başarı (%80)

Öldüren lanet ise karşıdaki oyuncunun bulunduğu pozisyona bağlı olmakla birlikte, isabet ettirilmesi en zor büyüdür. Atılacak bir Ölümcül Lanet büyüsünün tablosu aşağıdaki gibi olacaktır.

Verilmek istenen hasar (%100) + Iskalama, Kaçış Oranı(%85) + Karakter konumu (%10) + Yazılan roldeki başarı (%5)


B Ü Y Ü     L İ S T E S İ (Hasar ve Engel Tabloları dahil)

SALDIRI



1.Expelliarmus – Karşıdaki büyücüyü bir el savunmasız bırakır. Maruz kalan büyücü kendini savunmak adına kaçmaya çalışabilir.

Hasar Puanı: 25 (Yazılan Roldeki Başarı(1-14) + DM İnsiyatifi(1-9) Zar(1-3))

Iskalama, Kaçış Oranı: Verilmek istenen hasar(25) + Iskalama, Kaçış Oranı(%60) + Yazılan roldeki başarı(%40)

Silahsızlandırma özelliği olduğundan ötürü, ıskalama ve kaçış oranı arttırılmıştır.



2.Aqua Erecto – Asadan belirtilen doğrultuda kaynar su püskürtme büyüsüdür, kişi eğer yeterince güçlü yaparsa karşısındaki büyücünün teninde derin hasara sebep olabilir.

Hasar Puanı: 35 (Yazılan Roldeki Başarı(1-24) + DM İnsiyatifi(1-7) Zar(1-4))

Iskalama, Kaçış Oranı: Verilmek istenen hasar(35) + Iskalama, Kaçış Oranı(%40) + Yazılan roldeki başarı(%60)



3. Bombarda – Patlamaya neden olan büyüdür. Nesnelere ve duvarlara da uygulanabilir.

Hasar Puanı: 40 (Yazılan Roldeki Başarı(1-28) + DM İnsiyatifi(1 - 8 ) Zar(1-4))

Iskalama, Kaçış Oranı: Verilmek istenen hasar(40) + Iskalama, Kaçış Oranı(%50) + Yazılan roldeki başarı(%50)



4. Bombarda Maxima – Güçlü bir patlamaya sebep olan büyüdür. Nesnelere ve duvarlara da uygulanabilir.

Hasar Puanı: 55 (Yazılan Roldeki Başarı(1-40) + DM İnsiyatifi(1-10) Zar(1-5))

Iskalama, Kaçış Oranı: Verilmek istenen hasar(55) + Iskalama, Kaçış Oranı(%65) + Yazılan roldeki başarı(%35)



5. Confringo – Değdiği her şeyi alevler oluşturmaya yarayan bir büyüdür.

Hasar Puanı: 40 (Yazılan Roldeki Başarı(1-28) + DM İnsiyatifi(1- 8 ) Zar(1-4))

Iskalama, Kaçış Oranı: Verilmek istenen hasar(40) + Iskalama, Kaçış Oranı(%50) + Yazılan roldeki başarı(%50)



6. Conjunctivitis – Bu büyü göze hedef alındığında görüşü bozmakla birlikte hasar veren bir büyüdür.

Hasar Puanı: 30 (Yazılan Roldeki Başarı(1-18) + DM İnsiyatifi(1- 8 ) Zar(1-4))

Iskalama, Kaçış Oranı: Verilmek istenen hasar(30) + Iskalama, Kaçış Oranı(%40) + Yazılan roldeki başarı(%60)

Conjunctivitis bir el, uygulanan oyuncunun görüş açısını bozduğundan ötürü, ıskalama ve kaçış oranını %15 arttırır.



7. Crucio – Cruciatus laneti işkence lanetidir. Lanetlenen kişi sağa, sola yuvarlanmaya, kasılmaya başlar. Kemikleri tutulmuş gibi olur, gözleri yuvalarında döner ve insan sona ermesi için ölmeyi bile ister hale gelir. Korkunç acılar çeker. Uygulanması yasak olan ve cezası çok ağır olan 3 Affedilmez Lanetten birisidir.

Hasar Puanı: 70 (Yazılan Roldeki Başarı(1-50) + DM İnsiyatifi(1-15) Zar(1-5))

Iskalama, Kaçış Oranı: Verilmek istenen hasar(70) + Iskalama, Kaçış Oranı(%75) + Karakter konumu(%5) + Yazılan roldeki başarı(%20)



8. Everte Statum – Düşmana havada taklalar attıran büyüdür.

Hasar Puanı: 10 (Yazılan Roldeki Başarı(1-5) + DM İnsiyatifi(1-3) Zar(1-2))

Iskalama, Kaçış Oranı: Verilmek istenen hasar(10) + Iskalama, Kaçış Oranı(%20) + Yazılan roldeki başarı(%80)



9. Glacius – Asanın ucundan dondurucu bir soğuk çıkarır.

Hasar Puanı: 30 (Yazılan Roldeki Başarı(1-18) + DM İnsiyatifi(1- 8 ) Zar(1-4))

Iskalama, Kaçış Oranı: Verilmek istenen hasar(30) + Iskalama, Kaçış Oranı(%40) + Yazılan roldeki başarı(%60)

İsabet ettirilen büyücünün bir el hareketleri yavaşlar, dolayısıyla ıskalama şansı %15 artar.




10. Imferedem Secrum – Korkunç bir lanettir. İnsanı cayır cayır yanan alevlerin etkisine alır ve söndürülmesi oldukça güçtür. Vampirlere uygulandığında kurtulma şansları yoktur. Eriyerek ölüme sebep olur.

Hasar Puanı: 90-100 (Yazılan Roldeki Başarı(1-70) + DM İnsiyatifi(1-20) Zar(1-10))

Iskalama, Kaçış Oranı: Verilmek istenen hasar(90-100) + Iskalama, Kaçış Oranı(%85) + Yazılan roldeki başarı(%15)

Bu büyü uygulanan kişiye Augementi uygulandığında, lanetin etkisinden kurtulabilir; fakat 90 hasar puanını yinede alacaktır. Vampirlere uygulandığında kurtulma şansı yoktur.



11. Impedimenta – Asıl amacı engellemek olan bu büyü, isabet ettirilen kişiyi geriye doğru fırlatır.

Hasar Puanı: 25 (Yazılan Roldeki Başarı(1-14) + DM İnsiyatifi(1-9) Zar(1-3))

Iskalama, Kaçış Oranı: Verilmek istenen hasar(25) + Iskalama, Kaçış Oranı(%30) + Yazılan roldeki başarı(%70)


12. Imperio – Uygulanması Sihir Bakanlığı tarafından yasak olan 3 Affedilmez Lanet'ten biridir. Lanet kurbanın beyninde bir tür morfin etkisi yaratarak kurbanın muhakeme yetisini dondurur ve sadece laneti yapanın komutlarının uygulanmasını sağlar. Uzun süre aynı kişiye uygulanırsa kurban lanete karşı direnç geliştirir ve büyünün etkisi kaybolur.

Hasar Puanı: -

Iskalama, Kaçış Oranı: Verilmek istenen hasar(-) + Iskalama, Kaçış Oranı(%80) + Yazılan roldeki başarı(%20)

Uygulanan kişi kontrol altına alınır ve kontrolcünün insafına kalmıştır. Düello dışı kullanıldığı vakit, ıskalama ve kaçış oranları geçersizdir.



13. Impractra – Çok tehlikeli bir lanettir. Engellemesi ise çok zordur. Kişinin iç organlarına büyük hasar verir ve vücutta büyük ve keskin bir iz bırakır. Aynı asa türünden olan kişiler bu büyüyü birbirlerine uygularlarsa büyü geri teper.

Hasar Puanı: 55 (Yazılan Roldeki Başarı(1-40) + DM İnsiyatifi(1-10) Zar(1-5))

Iskalama, Kaçış Oranı: Verilmek istenen hasar(55) + Iskalama, Kaçış Oranı(%65) + Yazılan roldeki başarı(%35)



14. Incarcerous – Kalın ipler yaratarak birisini bağlamayı veya boğmayı sağlayan büyüdür.

Hasar Puanı: 25 (Yazılan Roldeki Başarı(1-14) + DM İnsiyatifi(1-9) Zar(1-3))

Iskalama, Kaçış Oranı: Verilmek istenen hasar(25) + Iskalama, Kaçış Oranı(%60) + Yazılan roldeki başarı(%40)

Bu büyü karşıdaki oyuncuyu 1 el etkisiz kılar, dolayısıyla ıskalama, kaçış oranı arttırılmıştır.



15. Incendio – Ateş çıkartan büyüdür.

Hasar Puanı: 30 (Yazılan Roldeki Başarı(1 - 18) + DM İnsiyatifi(1 - 8)Zar(1-4))

Iskalama, Kaçış Oranı: Verilmek istenen hasar(30) + Iskalama, Kaçış Oranı(%35) + Yazılan roldeki başarı(%65)



16. Lacarnum Inflamarae – Asadan alevler çıkararak yakmaya yarayan büyüdür.

Hasar Puanı: 25 (Yazılan Roldeki Başarı(1 - 18) + DM İnsiyatifi(1 - 8 ) Zar(1-4))

Iskalama, Kaçış Oranı: Verilmek istenen hasar(25) + Iskalama, Kaçış Oranı(%25) + Yazılan roldeki başarı(%75)



17. Penecratium – Protegoyu Kıran büyüdür. Ayrıca kurbanı bir metre havaya fırlatır.

Hasar Puanı: 25 (Yazılan Roldeki Başarı(1 - 18) + DM İnsiyatifi(1 - 8 ) Zar(1-4))

Iskalama, Kaçış Oranı: Verilmek istenen hasar(25) + Iskalama, Kaçış Oranı(%50) + Yazılan roldeki başarı(%50)

Savunma büyüsü kırdığı için, ıskalama ve kaçış oranı arttırılmıştır.



18. Reducto – Uygulanan bölgeyi patlatma etkisi yapan büyüdür.

Hasar Puanı: 40 (Yazılan Roldeki Başarı(1 - 28) + DM İnsiyatifi(1 - 8 ) Zar(1-4))

Iskalama, Kaçış Oranı: Verilmek istenen hasar(40) + Iskalama, Kaçış Oranı(%50) + Yazılan roldeki başarı(%50)



19. Reducto – Uygulanan bölgeyi patlatma etkisi yapan büyüdür.

Hasar Puanı: 40 (Yazılan Roldeki Başarı(1 - 28) + DM İnsiyatifi(1 - 8 ) Zar(1-4))

Iskalama, Kaçış Oranı: Verilmek istenen hasar(40) + Iskalama, Kaçış Oranı(%50) + Yazılan roldeki başarı(%50)



20. Relashio – Kaynar su çıkartan veya yanma belirtisi gösteren büyüdür.

Hasar Puanı: 30 (Yazılan Roldeki Başarı(1 - 18) + DM İnsiyatifi(1 - 8 ) Zar(1-4))

Iskalama, Kaçış Oranı: Verilmek istenen hasar(30) + Iskalama, Kaçış Oranı(%35) + Yazılan roldeki başarı(%65)



21. Sectumsempra – Karanlık bir lanettir. Uygulanan yerden kılıç geçirilmişçesine bir yara açıp uygulanan kişiye büyük bir şok ve yara verir. Ayrıca uygulanan yeri parçalamaya yarar. Yara iyileştirilebilir ancak kişinin kesilen yeri tekrar düzeltilemez.

Hasar Puanı: 60 (Yazılan Roldeki Başarı(1-40) + DM İnsiyatifi(1-15) Zar(1-5))

Iskalama, Kaçış Oranı: Verilmek istenen hasar(60) + Iskalama, Kaçış Oranı(%65) + Yazılan roldeki başarı(%35)



22. Sersemlet – Kişinin sersemlemesine sebep olan büyüdür.

Hasar Puanı: 30 (Yazılan Roldeki Başarı(1 - 18) + DM İnsiyatifi(1 - 8 ) Zar(1-4))

Iskalama, Kaçış Oranı: Verilmek istenen hasar(30) + Iskalama, Kaçış Oranı(%40) + Yazılan roldeki başarı(%60)

Yapılan kişiyi başarılı bir şekilde sersemletme ve etkisiz bırakma oranı %25’dir. Sadece 1 el geçerlidir.



23. Petrificulus Totalus – Kişiyi dondurmaya yarayan bir büyüdür.

Hasar Puanı: 15 (Yazılan Roldeki Başarı(1 - 8 )+ DM İnsiyatifi(1 -  4 ) Zar(1-3))

Iskalama, Kaçış Oranı: Verilmek istenen hasar(15) + Iskalama, Kaçış Oranı(%25) + Yazılan roldeki başarı(%75)

Yapılan kişiyi başarılı bir şekilde dondurma ve etkisiz bırakma oranı %25’dir. Sadece 1 el geçerlidir.



24. Avada Kedavra – Kişiye doğrudan öldüren tek lanettir ve karşı büyüsü yoktur. Sağ çıkabilen birisinin olduğu bilinmemektedir, uygulanılması yasaktır.

Hasar Puanı: %100

Iskalama, Kaçış Oranı: Verilmek istenen hasar(%100) + Iskalama, Kaçış Oranı(%85) + Karakter konumu (%10) + Yazılan roldeki başarı (%5)



SAVUNMA


1. Duxenpillia – Koruma büyülerini kıran büyüdür. Salvio Hexia, Protego tatalum, Repello Muggletum, Muffliato, Apsorge Protegum ve benzer bütün büyüleri kırar ve bu bölgeye düello yapıldığı süreç boyunca koruma büyüleri yapılamaz. Yanlış yapılırsa ve kurallara uyulmazsa kişiyi 4 el sersemletir.

Iskalama Oranı: Iskalama oranı(%70) + Yazılan roldeki başarı(%30)



2. Absorbe Protegus – En büyük ve en güçlü kalkan büyüsüdür hiç şüphesiz. Öğrenmesi ziyadesiyle güçtür, uygulanışı ise bir nevi kefarettir zira eğer büyücü bu büyüyü yapmaya muktedir değilse bu yüzden hayatını kaybedebilir.

İsabet Oranı: Yazılan roldeki başarı(%30) + DM(%70)

Savunma Puanı: İsabet eden büyünün verdiği hasarın değerini 30 puan düşürür.

Bu büyüyü sadece yetişkinler yapabilir.



3. Aresto Momentum – Zamanı yavaşlatan geçici bir süreliğine yavaşlatan bir büyüdür. Büyünün vurduğu zaman etki ettiği hasarı düşürür.

İsabet Oranı: Yazılan roldeki başarı(%60) + DM(%40)

Savunma Puanı: İsabet eden büyünün verdiği hasarın değerini 15 puan düşürür.



4. Carpe Portus – Asanın hedef aldığı yere ışınlanma büyüsüdür.

İsabet Oranı: Yazılan roldeki başarı(%20) + DM(%80)

Savunma Puanı: Büyüden etkili bir şekilde kaçılır. Hasar alınmaz.



5. Expecto Patronum – Ruh Emicilere karşı kalkan yaratır. Büyünün işe yaraması için çok mutlu bir anıya odaklanılması ve büyünün kalkması istenene kadar dikkatin büyüden uzaklaşmaması gerekir. Bu sayede Ruh Emici mutluluklarınızla değil kalkanınızla beslenir. Güçlü bir Patronus Ruh Emiciyi def edebilir.

İsabet Oranı: Yazılan roldeki başarı(%1-%100) İsabet oranına göre, Patronus’un etkisi de büyüyecektir.

Savunma Puanı: Ruh Emicileri, sayısına ve isabet oranındaki başarıya göre engeller. Düello dışında kullanılmasında, isabet oranları geçersizdir.



6. Protego –  Yapılan büyüyü karşı tarafa yansıtır veya etkisini azaltır.. Bir tür kalkan büyüsüdür.

İsabet Oranı: Yazılan roldeki başarı(%70) + DM(%30)

Savunma Puanı: İsabet eden büyünün verdiği hasarın değerini 10 puan düşürür.



7. Protego Maxima  –  Büyülere karşı çok dayanıklı bir kalkan oluşturur. Asa ve kişi ne kadar güçlüyse kalkan o kadar büyüyebilir.

İsabet Oranı: Yazılan roldeki başarı(%35-%100) + DM(%35-%100) İsabet oranına göre, büyünün etkisi de büyüyecektir.

Savunma Puanı: İsabet eden büyünün verdiği hasarın değerini 10 ile 60 puan arası düşürür.



8. Protego Totalum –  Bir bölgeyi davetsiz misafirlerden korumayı sağlar.

İsabet Oranı: Bu büyü düellolarda kullanılamaz. Bir veya birden fazla bireyin aniden basılmasını engellemek amacıyla oluşturulan bir büyüdür. Büyü başarıyla yapıldığı vakit, o RP boyunca, kimse aniden saldıramaz veya bireyler bulunamaz. Kalkan’ın içine bir haber doğrultusunda veya şans eseri girildiği vakit, geçersizleşir.



İYİLEŞTİRME



1.Episkey - Kırılan bir kemiği onarmaya yarayan büyüdür. Doğru yapılmazsa yapılan kişinin kemiği yok olur.

Başarı Oranı: Yazılan roldeki başarı(%60) + DM(%40)

İyileştirme: +10

Başarısız olunursa: -10



2. Ferula - Sargı bezi büyüsüdür.

Başarı Oranı: Yazılan roldeki başarı(%70) + DM(%30)

İyileştirme: +15

Başarısız olunursa: -8



3. Vulnera Sanentur – Yaraları kapamayı sağlayan büyüdür..

Başarı Oranı: Yazılan roldeki başarı(%80) + DM(%20)

İyileştirme: +25

Başarısız olunursa: -15


K U R G U S A L


Bildiğiniz tüm kurgusal büyüleri istediğiniz şekilde kullanabilirsiniz. Düello dışında yapılacak bu büyüler serbest olmakla birlikte, özel büyü üretimi de serbesttir. Kurgusal büyülere örnek vermek gerekirse (Wingardium Leviosa, Diffindo, Depulso, Expulso, Accio, Dissendium, Locomotor, Obliviate, Lumos vb.)


Ö Ğ R E N C İ   &   Y E T İ Ş K İ N   D E N G E S İ


Yukarıdaki büyülerdeki isabet oranları, öğrenciden yetişkine değişiklik göstermektedirler.

1.Sınıflar 10’un üzerinde hasar veremezler ve bu büyüleri yapamazlar.
2.Sınıflar 20’in üzerinde hasar veremezler ve bu büyüleri yapamazlar.
3.Sınıflar 30’un üzerinde hasar veremezler ve bu büyüleri yapamazlar.
4.Sınıflar 35’in üzerinde hasar veremezler ve bu büyüleri yapamazlar.
5.Sınıflar 40’ın üzerinde hasar veremezler ve bu büyüleri yapamazlar.
6.Sınıflar 50’in üzerinde hasar veremezler ve bu büyüleri yapamazlar.
7.Sınıfların hasar sınırlamaları yoktur. Fakat %10 oranında isabet oranları yetişkine göre daha düşüktür.

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://revalescent.yetkin-forum.com
 

[R] Düello Sistemi

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

 Similar topics

-
» [R] Görev & Güç Puanı Sistemi
» Revalescent; Vampir Sistemi

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Revalescent :: r e v a l e s c e n t :: commentum; kurgu :: s i s t e m l e r-